Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Recent Posts

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Software - Support / Re: timeshift ohne brtfs?
« Last post by michaa7 on 2024/06/16, 02:09:58 »
Das ist in diesem Zusammenhang der nächste gut Tip, es fehlt in der Tat der timer oder was auch immer für apt-cacher-ng. Der wurde möglicherweise nicht eingerichtet weil bei der Erstinstallation cron ja nicht lief und ich mich später immer wunderte warum apt-cacher-ng die Partiton zumüllt und ich das Aufräumen immer manuell anstoßen mußte.

Nun muß ich mal sehn wie ich diesen timer aktiviert oder überhaupt einrichte.

Danke soweit für den Hinweis.
32
Habe mal den neuen 6.9.4er siduction Kernel probiert. Leider gleiches Problem.

Grüße

Reiner
33
Software - Support / Re: keepassxc
« Last post by titan on 2024/06/13, 22:40:46 »
I could of saved a lot of hassle if I had looked at Pass website first. Just installed pass-opt,  used zbar to read the otpauth needed for the Pass file from the qr code from the the site requiring TOTP and that's it all works.
34
« Last post by titan on 2024/06/13, 17:14:32 »
Yes I did not see the link but I had already read the FAQ and further troubleshooting tips on github. I had tried with the Debian webext-keepassxc-browser and the browser extension from Mozilla. The Debian version does not appear in Firefox nightly but does in Beta the mozilla version shows in both but does not work in either. 

I have since looked at the Pass website and a otp extension is now available and will try that when I get a chance later.
35
« Last post by unklarer on 2024/06/13, 17:00:33 »
Danke, @der_bud    :)
36
Software - Support / tarlz und Threads (english translation inside)
« Last post by orinoco on 2024/06/13, 15:46:48 »
Hallo,

ich verwende bisher zur Archivierung von Dateien die Kombination aus tar und xz.

Code: [Select]
$ XZ_OPT=-9e -T0 tar -cvJf foo.tar.xz bar/
Mit der Geschwindigkeit und Kompressionsrate bin ich sehr zufrieden. Leider ist mir auch passiert, dass ein Archiv mal kaputt war. Die Daten lagen glücklicherweise redundant vor.

Bei der Recherche, ob man so ein defektes Archiv gerettet werden kann, bin ich über den Artikel https://www.nongnu.org/lzip/xz_inadequate.html gestolpert. Der Inhalt hat mich nachdenklich gemacht und ich habe dem dem Tool tarlz mal eine Chance gegeben.

Leider bekomme ich es nicht hin, dass mehr als ein Kern beim Komprimieren verwendet wird. Mein Versuch

$ tarlz --create --verbose --threads=6 -9 --file foo.tar.lz bar/
nutzt nur einen Thread von sechs möglichen. Versuche mit zwei oder vier Threads brachten keine Verbesserung. Kennt sich jemand mit diesem Verhalten aus und hat Tipps für mich?

Hello,

I use the combination of tar and xz for archiving files.

$ XZ_OPT=-9e -T0 tar -cvJf foo.tar.xz bar/
I am very satisfied with the speed and compression rate. Unfortunately, it also happened to me that an archive was broken. Fortunately, the data was redundant.

While researching whether such a defective archive can be saved, I stumbled across the article https://www.nongnu.org/lzip/xz_inadequate.html. The content made me think and I gave the tarlz tool a try.

Unfortunately, I can't get it to use more than one core when compressing. My attempt

$ tarlz --create --verbose --threads=6 -9 --file foo.tar.lz bar/
only uses one thread out of a possible six. Attempts with two or four threads brought no improvement. Is anyone familiar with this behavior and has any tips for me?

Translated with DeepL.com (free version)
37
« Last post by der_bud on 2024/06/13, 13:57:40 »
...
...Achte darauf, dass Cron aktiviert ist. ...
# systemctl status cron
○ cron.service - Regular background program processing daemon
     Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/cron.service; disabled; preset: enabled)
     Active: inactive (dead)
       Docs: man:cron(8)

OMG, :o das erklärt erstmal ein anderes hier seit langem auftretendes problem ... danke für diesen Hinweis.

Wie an anderer Stelle im Forum erwähnt und auch im Siduction-Manual Systemadministration/Systemd-timer : Schaut doch mal mit
systemctl list-timers --all ob die von cron erwarteten Funktionen nicht dort definiert sind.
38
« Last post by mightbind on 2024/06/13, 03:32:58 »
Nachdem ich in den vergangenen Tagen in der update-warning Sektion mehrmals von "timeshift" gelesen habe habe ich nach weiteren infos gesucht und sehe nun dass dies auch ohne BRTFS filesystem möglich sein soll.

A) verstehe ich das richtig?
B) hat das hier jemand erfolgreich ohne BRTFS laufen?
C) was ausser rsync wird noch benötigt, insbesondere wie viel Platz auf der Platte? Wo? In eigener Partition?
Ich betreibe Timeshift ohne BTRFS im XFS-Dateisystem. Ich partitioniere zunächst eine separate Partition oder ein externes Laufwerk mit einem XFS-Dateisystem und richte dann Timeshift ein, um die Backups in diesem XFS-Zielordner zu speichern.
39
Hardware - Support / Re: Mitigate Spectre V2 Vulnerabilities
« Last post by Teriarch on 2024/06/12, 23:34:03 »
Thx so much!
40
« Last post by der_bud on 2024/06/12, 19:58:42 »
Browser integration

I like cryptic replies, if you mean enabling browser integration in Keepassxc I had done already done that. Anyway after another couple of hours I gave up, it may be because I am using Firefox nightly but I like the simplicity of Pass and will just use Aegis on my phone to generate the needed TOTP  and have now removed Keepassxc.
Do what you can't stop doing!   :-*
I'm just wondering why you're even asking here, because you already know everything from the FAQ..
I hope I can put some light in here: this forum with light theme shows links/URL in a greyish blue on lightgrey background. Some of us had that earlier, somebody posts a link and others cannot see that this is clickable ;)
So @titan: the text "browser integration" posted by unklarer is a clickable link to docsumentation about Browser Integration,
@unklarer: titan could't see that it's a link (an so don't I, just got used to it that such short answers sometimes are links and try to hover my mouse over it...)
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10