seduction
 Language:
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
2018/05/24, 21:20:39


Help

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by harley-peter on Today at 20:08:02 »
@hsp:
ja, das ist ein weiterer Kritikpunkt. Das tool sollte auch als normaler user nutzbar sein. Kann man das irgendwo einstellen? Die Berechtigungen stehen schon auf ausführe für alle.

@dibl:
Natürlich kann man auch mit dieser Vorgabe leben und arbeiten aber es ist eine nicht mehr zeitgemäße Bevormundung des Users.
2
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by hsp on Today at 16:47:12 »
Ich wollte eben auch mal etwas mit zulucrypt rumfrickeln und muss erschreckt feststellen das die GUI das Rootpasswort will. Ist das normal, geht das Teil nicht als User z.B. für Container?

danke...
3
This thread is a few months old, but I will add Gnome Software currently has a few bugs. I have experienced random crashes. I would only use it for browsing software.
I also installed the following two add-ons;1. gnome-software-plugin-snap2. gnome-software-plugin-flatpak
Currently, I would not recommend the flatpak plugin. It threw up some errors about permissions in the 'apt' directory, which I guess is a bug (found a few bug reports filed.) Great for installing/uninstalling and managing snap software. Use at your own risk.
4
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by dibl on Yesterday at 23:49:52 »
Entschuldigen Sie mich für Englisch, bitte.

I disagree.  The /run directory, a relatively recent (2011) Linux development, is an excellent place (IMHO) for mounting and storing data that is only for the current login session.  For example, I use /run/user/1000 as the cache location for my browsers, to make sure that the cache disappears on logout or reboot.

I have a 5 GB zulucrypt file for storing the data of a commercial consulting customer, who requires its data be encrypted when it is not on their internal network.  I was happy to see that zulucrypt-gui led me to the /run/private/user/FILE location as the default mount point.  This way, it is mounted automatically but it is not decrypted until I need it, and enter the key.  That is exactly the most efficient way to let me have access to the encrypted data when I need it, and otherwise it stays encrypted.

My two cents/pfenigs worth.  :)
5
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by harley-peter on Yesterday at 23:25:28 »
Danke für den Link. Soweit ich das verstanden habe kann der Mountpoint Prefix nur beim kompilieren geändert werden oder im Betrieb bestenfalls auf das Homeverzeichnis via zulumount-cli. Wenn ich das falsch interpretiere dann korrigiere mich bitte.
Ich finde das ziemlich blöde und antiquiert dem User vorzuschreiben wohin er seine Laufwerke mounten muss und kann auch die Argumentation nicht nachvollziehen warum das so sein muss.
Da das für mich so nicht passt muss ich mir eine andere Lösung suchen. Soweit ich gelesen habe bietet Veracrypt eine eigene grafische Oberfläche an und vielleicht geht es ja damit etwas einfacher. Oder hast du mir einen Tip wie ich eine verschlüsselte Partition nach Eingabe des Entschlüsselungspasswortes möglichst automatisch dahin mounten kann wo ich möchte?
7
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by harley-peter on Yesterday at 20:49:24 »
Hi devil,

den Artikel habe ich schon gelesen aber leider steht da auch nichts drin wie man die Mountpointvorgabe ändern kann.
8
Upgrade Warnings (DE / EN) / Re: bluez fails to upgrade
« Last post by jure on Yesterday at 19:59:06 »
fixed with

Code: [Select]
apt policy bluez
bluez:
  Installiert:           5.49-4
  Installationskandidat: 5.49-4
9
Software-Support (DE) / Re: Zulucrypt Mountpoints
« Last post by devil on Yesterday at 18:32:48 »
Vielleicht hilft dir mein schon etwas älterer Artikel weiter: http://www.linux-community.de/ausgaben/linuxuser/2016/10/multitool/2/
10
Upgrade Warnings (DE / EN) / Re: bluez fails to upgrade
« Last post by melmarker on Yesterday at 17:55:36 »
or be a really bad boy and wreck the system with equiv packages 8)
Pages: [1] 2 3 ... 10